מיקום נוכחי: מציג כתבה

ארגון הבריאות העולמי מציג: ''הפרעת הגיימינג''

כתבה מאת: נועם צליק , פורסם ב: 19/06/2018 17:53

בדצמבר האחרון, ארגון הבריאות העולמי (WHO) הציע שבטיוטה המוקדמת של ICD-11 , המשמש כמקור אבחנות לאנשי מקצוע בארצות שונות, תסווג ''הפרעת הגיימינג'' בתור התנהגות ממכרת. בעבר, הפרעה זו הייתה הצעה מעורפלת, אך היום הוציא הארגון גרסה מעודכנת של ICD-11 המציע הגדרה ממשית.

רשומה תחת ''הפרעות עקב התנהגויות ממכרות'', ''הפרעת משחקי הוידאו'' מסווגת בתור דפוס התנהגות הגיימינג (משחק של משחקי מחשב, או משחקים דיגיטליים) מתאפיין על ידי שליטה פגומה על התחביב, בכך שמגדילים עדיפות למשחקי וידאו על פני תחומי עניין ופעילויות אחרות, בנוסף להמשכה או הגברה במשחקים למרות התרחשויות שליליות בעקבותיהם.

הטיוטה מתארת גם איך לאבחן את ההפרעה: דפוס ההתנהגות הוא בעל חומרה מספקת לפגום בחיים האישיים, המשפחתיים, החברתיים, חינוכיים, משרתיים, ועוד אזורים שתפקודם הוא חשוב. ההתנהגות תוכל להמשיך בצורה רצופה או מחולקת וחוזרת. התנהגות גיימינג ואפיוניה השונים הופכים לברורים במשך תקופה של 12 חודשים לפחות, אך תקופה זו יכולה להתקצר אם דרישות האבחון נענות, או אם הסיפטומים חמורים.
חשוב לציין שה-ICD-11 עדיין לא בשלב הסופי, והטיוטה הזו לא תוגש עד מאי 2019, עד אז התוכן עלול לעבור תיקונים ושיפורים במשך השנה.

(בתמונה: פוסטר של המשחק ''Fortnite'', החדש ביותר בסדרה ארוכה של משחקים שנחשבו כממכרים)

הכללתה של ''הפרעת הגיימינג'' היה מלא בשינוי מחלוקת מאז הצעתו הראשונה, עם האגודה לתוכנה מבדרת (ESA) סותרת אותה באופן פתוח ביאנואר ומרץ השנה. העובדה שהפרעה זו עדין נכללת בטיוטה החדשה הצית זעקה ניכרת בין כמה וכמה ארגונים העוסקים במשחקי וידאו.

הצהרה שהוכרזה היום, הנתמכת וחתומה על ידי:

  • ESA (האגודה לתוכנה מבדרת),
  • ESAC (האגודה לתוכנה מבדרת של קנדה),
  • EGDF (האיחוד ליוצרי המשחקים של אירופה),
  • IESA (בידור אינטראקטיבי של דרום אפריקה),
  • IGEA (אגודת המשחקים האינטראקטיביים ובידור),
  • ISFE (איחוד הבידור האינטראקטיבי של אירופה),
  • K-GAMES
  • UBV&G

מקריאה:

''משחקי וידאו בכל סוגי הז'אנרים, ההתקנים והפלטפורמות נהנים בבטחה ובהגינות ביותר מ -2 מיליארד אנשים ברחבי העולם, עם הערך החינוכי, הטיפולי, והפנאי של משחקים שמבוססים היטב ומוכרים היטב. לכן אנו מודאגים לראות ש-'הפרעת גיימינג' עדיין כלולה בגרסה העדכנית ביותר של ה- ICD-11 של ארגון הבריאות העולמי למרות התנגדות משמעותית מצד הקהילה הרפואית והמדעית. הראיות להכללתה נותרו במחלוקת רבה ולא חת משמעית. "אנו מקווים כי ארגון הבריאות העולמי ישקול מחדש את הראיות המתגבשות שהציג לפני שיציע להכללת 'הפרעת גיימינג' בגירסה הסופית של ICD-11 שתתקבל בשנה הבאה, אנו מבינים שהתעשייה ותומכיה ברחבי העולם ימשיכו לאסוף קולות המתנגדים למהלך זה ומדרבנים את ארגון הבריאות העולמי להימנע מהפעלת צעדים שיהיו להם השלכות לא מוצדקות על מערכות הבריאות הלאומיות ברחבי העולם ". אין מחסור בראיות נגד "הפרעת גיימינג". במארס 2018, 36 אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש ואקדמאים פרסמו מאמר שהתנגד להצעת ארגון הבריאות העולמי (שהיה למעשה מעקב אחר מסמך של אותה קבוצה ב -2016). כפי שדווח בעבר, סוכנות הידיעות האירופאית תמכה במאמר זה בהודעה לעיתונות, עם נשיא ה- ESA, מיכאל ד. גלאגהר, והוסיפה כי "תהליך ה- WHO חסר שקיפות, פגום מאוד, וחסר תמיכה מדעית אובייקטיבית''

מנכ''לית IGDA, ג'ן מקלין, העלתה כמה נקודות מעניינות בטוויטר שלה: ''בואו ונהיה ברורים כאן, לאהוב משחקים זו לא מחלת נפש, ולהפוך משחקים לתחביב זה לא הפרעה. ליצירת ''הפרעת הגיימינג'' על ידי WHO, יש פוטנציאל גדול ורציני לפגוע באנשים שמשתמשים במשחקי וידאו בתור עזר לחרדה, דיכאון, ולחץ, ויכול לעודד רופאים להתייחס לסיפטומים ולא למחלה שגוררת אותם.

קצת על הכותב
נועם צליק
כבר מאז שהייתי ילד קטן, הדבר היחידי שהיה מעסיק אותי הוא משחקי מחשב, מסוניק, דרך Assassins Creed ועד Viscera cleanup detail, אני משחק בכל משחק שאני יכול לשים את הידיים שלי עליו, ונהנה בכל רגע.
ומה דעתכם?
מציג 0 תגובות ב- 0 דיונים עבור ארגון הבריאות העולמי מציג: ''הפרעת הגיימינג''

סגור